Právě pekárna Zelená louka patří k nejmodernějším zařízením v České republice. O její chléb je značný zájem, a tak chce koncern navýšit jeho produkci o polovinu. Nově by pekárna měla umět upéct tři tisíce chlebů za hodinu.
V pekárně proto vyroste nová výrobní linka a firma postaví i další halu s technologií na produkci toastových chlebů pro celou republiku. Nové stroje by se měly rozjet už v roce 2015. Souběžně Agrofert rozšíří také tamní přípravu kvasu a základnu pro suroviny. Jen investice do této pekárny u Prahy si vyžádají náklady čtvrt miliardy korun.
Koncern již jednou podobné rozšíření svých páteřních pekáren zvažoval, na čas jej však odložil kvůli plánované fúzi se skupinou United Bakeries. Po krachu této akvizice se vedení Agrofertu k této myšlence vrátilo. Páteřní pekárny budou kromě běžné produkce vyrábět balené pečivo pro celý koncern, takzvané koncové pekárny se soustředí na nebalené zboží.
Investiční záměry firmy dále naznačují, že věří trendu nárůstu prodeje baleného pečiva. Podle člena představenstva Agrofertu Jaroslava Kurčíka, který zároveň řídí Penam, je například v Německu dominantní právě balené pečivo. U nás zákazníci referují klasický chléb a rohlíky, nicméně dlouhodobě roste zájem právě o tmavé, vícezrnné pečivo.
K největším rizikům, s nimiž musí Agrofert ve své obchodní politice počítat, patří ceny energií, vysoké daně a tlak obchodníků na ceny zboží.
Zaujal vás článek?
Autor: Martin Stejskal
Místo pro Vaše odkazy. V případě splnění registračních podmínek zdarma zveřejníme.
Vyhledávání Nová registraceChcete zůstat v obraze? Připojte se k naší komunitě profesionálů. Objednejte si zasílání nejaktuálnějších příspěvků mailem.
Přihlásit k odběru
Nový příspěvek do diskuse