Může počasí ovlivňovat chutě zákazníků a tím i jejich nákupy? Tuto otázku si položil Oscar Novák, dřívější novinář, který si v Praze otevřel pekárnu jen pár kroků od Prašné brány. Zanedlouho zjistil, že počasí a prodeje spolu opravdu souvisí, a že rozdíly jsou takové, že se opravdu vyplatí sledovat aktuální předpověď a přizpůsobit jí objem výroby. Když je takové vedro, že si člověk připadá jako uprostřed pouště, sladké pečivo zákazníky netáhne. Jarní teploty kolem dvaceti stupňů jsou pro jeho koláče ideální.
Předpověď sice nikdy není na sto procent, ale to, zda bude vedro nebo zima se z ní většinou dozvíte poměrně přesně a tato informace může značně zefektivnit pekařskou výrobu, která může v závislosti na počasí kolísat i o desítky procent. Pohled do aplikace tedy může pekařům pomoct výrazně ušetřit.
Dle Oscara je mnohem lepší zjistit si informace a zefektivnit výrobu, než šetřit na kvalitě surovin, které dodávají pekařským dobrotám nezaměnitelnou chuť. Jeho tradiční české koláče prostě musí vonět máslem a ne nějakou levnější náhražkou!
Na spotřebu energie je důležité myslet už při pořizování spotřebičů a koupit ty, které vás nespolknou zaživa. I pokud jsou již všechny spotřebiče nakoupené, dá se však ještě něco ušetřit správným timingem. Většinu energie v pekárenském provozu spotřebuje pec. Ušetřit se dá tak, že jsou všechny procesy načasovány tak, aby šly hladce za sebou a bez prostojů. Dobrá organizace práce je stěžejní.
Zaujal vás článek?
Autor: redakce
Místo pro Vaše odkazy. V případě splnění registračních podmínek zdarma zveřejníme.
Vyhledávání Nová registraceChcete zůstat v obraze? Připojte se k naší komunitě profesionálů. Objednejte si zasílání nejaktuálnějších příspěvků mailem.
Přihlásit k odběru
Nový příspěvek do diskuse