Existují dvě hlavní skupiny zákazníků. Jedni mají rádi malé řemeslné pekárny a rádi si připlatí za kvalitu a zdravější pečivo, druzí dávají důraz na jednoduchost a rychlost nákupu a rádi seženou vše na jednom místě. Pekárny, které uvízli mezi těmito dvěma hlavními skupinami často svádí boj o svou existenci. Ani pro na oblibě rostoucí řemeslné pekárny však není situace jednoduchá. Obchodní řetězce jsou totiž jako konkurence těžkým oříškem. Mnohé řetězce mají vlastní pekárnu nebo s nějakou menší pekárnou spolupracují. I ony lákají zákazníky na čerstvé pečivo a neváhají investovat do technologií. Například v prodejnách Globus denně pečou své vlastní čerstvé pečivo a Penny a Kaufland zase sází na regionální prodejce. Avšak konkurence řetězců není všechno, s čím se pekárenský trh v Česku potýká.
Jedním z nějvětších problémů je nedostatek pekařů. Ročně se u nás vyučí pouze asi 150 nových pekařů a tendence není bohužel zrovna rostoucí, jelikož mladým lidem nepřijde pekařina jako perspektivní obor.
Momentálně se k již tak nelehké situaci českých pekáren připojily zvyšující se ceny energií i vstupních surovin. Některé pekárny tato vražedná kombinace donutila složit zbraně a vzdát to. Jednou z nich je bohužel také tradiční pekárna Japek, která je po třiceti letech bezproblémového fungování v úpadku.
Nezbývá než doufat, že bude přibývat zákazníků, kteří ocení kvalitní pečivo, že si pekařina najde cestu k srdci více mladých učňů, a že vysoké náklady nezlomí pekárnám vaz.
Zaujal vás článek?
Autor: redakce
Místo pro Vaše odkazy. V případě splnění registračních podmínek zdarma zveřejníme.
Vyhledávání Nová registraceChcete zůstat v obraze? Připojte se k naší komunitě profesionálů. Objednejte si zasílání nejaktuálnějších příspěvků mailem.
Přihlásit k odběru
Nový příspěvek do diskuse