https://www.traditionrolex.com/18 Češi milují pečivo. Častěji se dívají na kvalitu, ale klasika pořád vede | Pekařské Technologie online https://www.traditionrolex.com/18
Češi milují pečivo. Častěji se dívají na kvalitu, ale klasika pořád vede
  

Češi milují pečivo. Častěji se dívají na kvalitu, ale klasika pořád vede


Jaké kupují Češi pečivo? A kolik za něj v průměru utratí? Zajímavá data přinesl výzkum společnosti GfK Czech. Vyplývá z něj například, že zákazníci u pečiva volí spíše častější a menší nákupy. A i když se zvyšuje poptávka po produkci z kvalitních surovin nebo podle zásad zdravého stravování, sáhnou Češi stále rádi i po klasice, třeba obyčejném rohlíku.




Za první pololetí roku 2019 utratili lidé za pečivo oproti stejnému období v předcházejícím roce o 5,5 procenta více, za což může hlavně růst spotřebitelských cen. Tři pětiny výdajů přitom směřují na segment klasického čerstvého nebaleného pečiva. Takové výrobky kupují Češi přibližně jednou za tři dny a v průměru za ně utratí při jednom nákupu 32,50 Kč. Meziročně se cena čerstvého pečiva zvýšila o sedm procent.


 

Balené pečivo kupujeme jednou za týden

Druhým nejčastějším segmentem je balené pečivo, z výdajů českých domácností tvoří 23 procent. Oproti čerstvému jej ale zákazníci kupují méně často, zhruba jednou za týden. Průměrný nákup u něj stojí přibližně 35 korun a i u balených výrobků si spotřebitelé meziročně zaplatí více o sedm procent. Nejnižší podíl pak má pečivo z mrazeného základu, u kterého lidé za jeden nákup zaplatí přibližně 25 korun a jeho cena rostla meziročně jenom mírně.


 

Nákup v supermarketu cestou z práce

Z analýzy rovněž vyplývá, že zákazníci při nakupování pekařských výrobků stále více preferují obchodní řetězce, jak zahraniční, tak ty české. Výrazně se naopak snižuje podíl výdajů na nezávislém trhu, v loňském prvním pololetí klesl už na necelých třicet procent.

Podle odborníků za tento fakt může jak pohodlnost tuzemských zákazníků, kteří jsou zvyklí pečivo nakoupit v prvním supermarketu po cestě domů. Oproti zbytku Evropy má České také specifický trh, zejména v tom, že čerstvý chléb či rohlíky jsou součástí denního jídelníčku téměř každého. Navíc jde o tak zažitý zvyk, že většina zákazníků ani nepátrá po tom, z jakých surovin a jakým způsobem se pečivo vyrábí.


 

Poptávka po kváskovém chlebu se zvyšuje

I když je český zákazník konzervativní a na trhu stále dominuje konzumní chléb a tukové rohlíky, i v tomto odvětví můžeme vidět zvýšený zájem o produkty naplňující zdravý životní styl. Výrobci se tak snaží nabízet pečivo s nižším obsahem cukru, soli, bez konzervantů, bez umělých barviv nebo v biokvalitě. Vidět je to například na zvyšující se poptávce po kváskovém chlebu bez přidaných konzervantů a stabilizátorů.


Zaujal vás článek?   


Autor: redakce

Češi milují pečivo. Častěji se dívají na kvalitu, ale klasika pořád vede

 



V diskusi zatím není žádný příspěvek. Buďte první!

Nový příspěvek do diskuse



Katalog firem,
produktů a služeb

Místo pro Vaše odkazy. V případě splnění registračních podmínek zdarma zveřejníme.

Vyhledávání Nová registrace

Newsletter

Chcete zůstat v obraze? Připojte se k naší komunitě profesionálů. Objednejte si zasílání nejaktuálnějších příspěvků mailem.

Přihlásit k odběru
Podnikatelský svaz pekařů a cukrářů
TEN ART, spol. s r.o.
Vyzkoušej Ekonomický Software DUNA
Výstaviště České Budějovice a.s.
MODERNÍ TECHNOLOGIE PRO POTRAVINÁŘSKÝ PRŮMYSL IV
Futurpol - dodáváme a servisujeme ucelená řešení pro pekárenské a potravinářské provozy a surovinová hospodářství.