https://www.traditionrolex.com/18
Ministr Marian Jurečka: Kupujme české výrobky
  

Ministr Marian Jurečka: Kupujme české výrobky


Barvy resortu zemědělství, do něhož patří i potravinářství, hájí ve vládě Bohuslava Sobotky ministr Marian Jurečka. V souvislosti se změnami v tomto oboru jej náš portál Pekařské technologie požádal o rozhovor, jehož první část vám přinášíme.




Naše babičky a dědečkové mluvili o chlebu jako o něčem skoro posvátném. Vzpomínají na chleba, který voněl, chutnal a vydržel jim týden. Jak vzpomínáte na dětství, chléb a pečivo vy?

Já jsem z generace, která když nešla pro chleba v sobotu do osmi hodin ráno, tak už zkrátka nebyl. Dodnes si vzpomínám na docela vtipnou historku, kdy jsem chodil jako dítě nakupovat. Ještě jsem neznal symboly uvádějící na chlebu den, kdy byl upečený. Takže se mi podařilo přijít domů s chlebem, který už byl starý a docela tvrdý. A pokud jde třeba o rohlíky, ty zkrátka nebyly. Přijít do obchodu v třeba v devět hodin dopoledne znamenalo rohlíky ani nevidět. Porovnávat tohle všechno s dneškem už skoro nejde, ten rozdíl je obrovský.

Řada pekárenských výrobků v uplynulých letech získala řadu ocenění a značek. Jak se jako ministr díváte na velké množství značek, k nimž patří třeba Klasa, Regionální potravina, Český výrobek a další? Není jich už příliš mnoho?

Určitě by bylo třeba udělat ve značkách trochu pořádek. Jako ministr zemědělství budu mít jednání s potravinářskou komorou, abychom diskutovali o budoucnosti značky Klasa. Musíme si říct, jak ji hodláme dál rozvíjet. Původně lidé vnímali značku Klasa jako synonymum pro kvalitní domácí výrobky ze surovin pocházejících z České republiky. Dnes je bohužel skutečnost jiná. Klasa je pořád značkou kvality, ale už není zárukou, že jde o domácí výrobek. Klasou může být v současné době označen například panenský olivový olej z dovozu.

Budeme samozřejmě brát v úvahu i další značky, kterých je v naší zemi zhruba padesát. Chceme v nich zavést nějaký systém, ale nikdo z nás nemá patent na rozum a musíme o těchto věcech diskutovat i s jednotlivými kraji a hledat nějaké rozumné řešení.

Proč vlastně kladete takový důraz na domácí potraviny?

Jsem v tomto ohledu pragmatik a dívám se na celou věc z ekonomického hlediska. Máme tendenci vzhlížet k ekonomice v Rakousku, ve Švýcarsku a v Německu. Ale musíme si uvědomit, že tamní občané při nákupech daleko více zvažují, zda si konkrétní výrobek či službu kupují od místní firmy. Oni se snaží každým utraceným eurem podporovat regionální nebo národní ekonomiku. My takto neuvažujeme nebo uvažujeme jen v minimální míře. Tohle by bylo třeba změnit. Jsme přesvědčený, že i naši producenti nabízejí kvalitu za rozumnou cenu. Pokud budeme utrácet u tuzemského výrobce, potravináře nebo zemědělce, dříve či později se to pozitivně projeví.

Jak se ministr Marian Jurečka dívá na novelu zákona o potravinách? A Co si myslí o působení skupiny Agrofert Andreje Babiše na českém trhu? Na to odpoví ve druhé části rozhovoru, který vám přineseme za týden.


Zaujal vás článek?   


Autor: Martin Stejskal



V diskusi zatím není žádný příspěvek. Buďte první!

Nový příspěvek do diskuse



Katalog firem,
produktů a služeb

Místo pro Vaše odkazy. V případě splnění registračních podmínek zdarma zveřejníme.

Vyhledávání Nová registrace

Newsletter

Chcete zůstat v obraze? Připojte se k naší komunitě profesionálů. Objednejte si zasílání nejaktuálnějších příspěvků mailem.

Přihlásit k odběru
Podnikatelský svaz pekařů a cukrářů
TEN ART, spol. s r.o.
Vyzkoušej Ekonomický Software DUNA
Výstaviště České Budějovice a.s.
MODERNÍ TECHNOLOGIE PRO POTRAVINÁŘSKÝ PRŮMYSL IV
Futurpol - dodáváme a servisujeme ucelená řešení pro pekárenské a potravinářské provozy a surovinová hospodářství.