Nová vyhláška je tady
  

Nová vyhláška je tady


Den D, tedy den, kdy na regálech obchodů musí být cedulky s označením pečiva čerstvého a pečiva ze zmrazených polotovarů, nastal přesně se začátkem srpna.




Stalo se tak na základě nové vyhlášky, jejímž záměrem je informovat zákazníka o charakteru pečiva v obchodě na regálu.

Kupující bude vědět, na jaké pečivo se dívá a může se rozhodnout, pro jaké se rozhodně. Pečivo čerstvé nebo ze zmrazeného polotovaru, takto už nyní musí prodejci označovat pečivo v obchodech. Ideálně ( i když nepovinně) by mohli přidat ještě informaci o zemi původu zmrazeného polotovaru. To by si přál předseda Podnikatelského svazu pekařů a cukrářů Jaromír Dřízal.

 

Kdo vyhlášku vítá a kdo ne

Reakce jsou nejrůznější už nějakou dobu, kdy se označování pečiva připravovalo a jak se o věci diskutovalo. Ohlasy na novou vyhlášku rozdělily veřejnost zhruba do dvou táborů. Obchodníci mnohdy nesouhlasí a ohánějí se zvýšením své práce (cedulky v obchodě apod.), stěžují si, že budou náklady spojené s touto povinností nést sami. Navíc někdy tvrdí, že zákazníkovi je jedno, jaké pečivo v tomto ohledu kupuje. Stačí však nahlédnou jen do internetových diskusí nebo se dát do řeči u pečiva v supermarketu: lidé dva druhy pečiva nerozeznávali a často o jeho dělení ani nevěděli.

 

Pekaři v zásadě souhlasí

Není to jedno, jestli je pečivo čerstvé nebo dopečené. Každé pečivo má jiné vlastnosti. A to musí zákazník vědět. „Ano, vyhlášku vítáme“, potvrzuje Vladimír Moravec, ředitel společnosti Moravec - pekárny s.r.o. v Moravské Třebové. A dodává: „zákazníci musí být informování, s označování souhlasíme. I když v některých případech může věc být možná sporná. Vždyť některé technologie přímo ochlazení (i něco pod 0°C) vyžadují, ale proces se tím nepřerušuje, jen zpomaluje. Rozhodně ale my pekaři považujeme některou praxi za velmi špatnou, třeba když dodavatel dodá do obchodu krabice zmražených koblih, tam si je po čase večer jen vyndají z mrazáku a ráno je prodávají. A na takovéto praktiky je právě nová vyhláška o označení pečiva zaměřená.“

Sami pekaři by se mohli možná zaměřit na to, že informování zákazníků je nutné, stejně potřebné je ale i vysvětlit jim, že dopékané pečivo je prostě dopékané, jiné - nikoliv ale závadné. A hlavně že existují různé technologie, zákazníci to pochopí!

Téma sledujeme dále

V nejbližších dnech se k horkému tématu blíže vrátíme. Podíváme se na to, co vyhláška zhruba po krátké době své existence přinese pekařům, obchodníkům a zákazníkům. O této právě zavedené novince se bude hovořit i v připravovaném rozhovoru s předsedou Podnikatelského svazu pekařů a cukrářů Jaromírem Dřízalem.


Zaujal vás článek?   


Autor: Alena Gembalová



V diskusi zatím není žádný příspěvek. Buďte první!

Nový příspěvek do diskuse



Katalog firem,
produktů a služeb

Místo pro Vaše odkazy. V případě splnění registračních podmínek zdarma zveřejníme.

Vyhledávání Nová registrace

Newsletter

Chcete zůstat v obraze? Připojte se k naší komunitě profesionálů. Objednejte si zasílání nejaktuálnějších příspěvků mailem.

Přihlásit k odběru
Podnikatelský svaz pekařů a cukrářů
TEN ART, spol. s r.o.
Vyzkoušej Ekonomický Software DUNA
Výstaviště České Budějovice a.s.