Významné pekárenské skupiny se na změny platné od 13. prosince 2014 již nyní připravují. Je nutné upravit formulace na obalech a věnovat pozornost předepsané velikosti písma a povinnému zvýraznění některých pasáží. „Změna pro nás neznamená zásadní komplikace, přináší však vyšší vstupní náklady na obalové materiály v řádech milionů korun,“ uvedl pro portál Pekařské technologie mluvčí Penamu Karel Hanzelka. Ten se neobává, že by změny mohly snížit zájem zákazníků o výrobky této značky.
Z nutnosti zvětšit písma, která si vynutí také rozměrnější etikety, nemají radost v největší tuzemské pekárenské skupině United Bakeries. „V případě pečiva, které se nakupuje takzvaně očima, výrobek pod etiketou zcela zmizí. A kdo si koupí krásně ručně zdobený chodský koláč, který bude pod etiketou zcela neviditelný?“ řekl naší redakci mluvčí skupiny Jaroslav Pomp. United Bakeries odhaduje náklady rovněž na miliony korun
Pekaři se obecně obávají, že povinnost uvádět na etiketách více informací může poškodit jejich image v porovnání s analogickými produkty v zahraničí. „Naše legislativa je přísnější než v Německu nebo Rakousku. Spotřebitel proto může nabýt dojmu, že naše výrobky obsahují více takzvaných éček, což není pravda,“ říkají odborníci.
Zaujal vás článek?
Autor: Martin Stejskal
Místo pro Vaše odkazy. V případě splnění registračních podmínek zdarma zveřejníme.
Vyhledávání Nová registraceChcete zůstat v obraze? Připojte se k naší komunitě profesionálů. Objednejte si zasílání nejaktuálnějších příspěvků mailem.
Přihlásit k odběru
Nový příspěvek do diskuse