https://www.traditionrolex.com/18
Připravte se dobře na veletrhy
  

Připravte se dobře na veletrhy


Kterého veletrhu se letos zúčastníme? Kolik investujeme do naší expozice a má to ještě smysl? Možná i to jsou otázky, které si každoročně kladete a se zamračeným čelem zase počítáte, co vás to bude stát.




Představa, že letos nebudete na odborné výstavě a jak toho náležitě využije konkurence, vás neustále nutí přemýšlet nad efektivností takové akce. V následujícím článku se pokusíme nabídnout pár zajímavých tipů.


Komunikace, spolupráce, důvěra.
Určitě se shodneme na tom, že každý správný veletrh či výstavu dělá kvalitní návštěvník. Naším cílem je, aby návštěvník opouštěl brány výstaviště spokojený, dobře poinformovaný a s pocitem, že jeho návštěva nebyla mrháním času. Správa veletrhu často velmi dobře dokáže přitáhnout veřejnost na daný veletrh, ale nelze se nikdy spoléhat se na to, že vám pořadatel zajistí návštěvnost té vaší konkrétní expozice. Osvědčeným řešením je prostřednictvím PR seznamovat před konáním výstavy odbornou i laickou veřejnost s vystavovanými exponáty tak, abychom návštěvníka již konkrétně a odborně pozvali přímo k naší expozici. Je potřeba zmínit skutečnost, že zaměstnanci veletrhů nemohou být odborně zdatní, tak jako lidé pracující v daném oboru. Mezi pořadatelem veletrhu, vystavovatelem a návštěvníkem musí vždy fungovat vzájemná komunikace a důvěra. Tato společná „síla“ pak dokáže velmi efektivně získat pozornost návštěvníka a přináší vždy uspokojivý výsledek z každé odborné akce. Příkladem je veletrh EMO, který co do počtu návštěvnosti nemá srovnání. Dalším příkladem je např. strojírenský veletrh v Brně, kde se v průměru pohybuje na 2300 firem a kde je spolupráce mezi vystavovatelem, návštěvníkem a veletrhy na vysoké úrovni. Ing. Aleš Pohl ze správy veletrhů k tomu říká – „Pokud nám vystavovatel dokáže specifikovat, jaké návštěvníky na veletrhu vyžaduje, tak my tomu dokážeme přizpůsobit reklamní kampaň“.

Oslovte dobře jednoho a můžete jich získat až šestkrát víc.
Čím je větší odbornost jednotlivých návštěvníků, tím je vystavovatel spokojenější. Jistě se mnou budete souhlasit, že právě zmíněná odbornost je klíčová. Pokud bychom totiž posuzovali výstavu jen z hlediska počtu návštěvníků, tak nesmíme zapomínat na to, že může být „uměle“ zvyšována například organizováním zájezdů z řad studentů a žáků. Rozhodně teď nepodceňuji důležitost této skupiny s ohledem na budoucí rozvoj daného oboru. Kvantita ale není v tomto ohledu to nejdůležitější měřítko. Přáním každého vystavovatele je nalézt na veletrhu potenciálního zákazníka, ze kterého se následně zakoupením výrobku stane zákazník skutečný. Návštěvník odborného veletrhu přijde na tuto výstavu z několika důvodů. Chce si zmapovat trh, porovnat si konkurenční zboží a na tomto základě se rozhodne, který výrobek si zakoupí. Zní to jednoduše, ale skutečnost je v praxi často jiná. Např. jen 10% vystavovatelů chce na veletrzích představovat novinky a žhavé trendy z oboru. Naopak 55% návštěvníků přichází na veletrh právě kvůli novinkám. Tady vzniká rozpor mezi očekáváním návštěvníků a vystavovatelů. Cíle obou skupin proto spolu musí korespondovat. K tomu přidejme lavinový efekt návštěvy veletrhu. Průměrně se návštěvník veletrhu podělí o své dojmy s dalšími šesti osobami. Prakticky to znamená, že dobře zvládnutá veletržní prezentace, opřená o kvalitní marketingový průzkum zákazníka, může oslovit šestkrát více osob, než je skutečný počet návštěvníků. I proto je maximálně důležité mít zmapovaná přání odborné a laické veřejnosti. V některých oblastech vám opět pomůže veletržní správa. Ta využívá nejrůznější média k propagaci akce, má k dispozici informační systémy a může např. předregistrovat některé návštěvníky, kteří pak disponují řadou výhod. Proto opět apeluji na dobrou komunikaci mezi vystavovatelem a organizátorem veletrhu.

Vzít sebou „akademika“ je chytrá volba.
Pokud na veletrh vezmete lidi z oblasti výzkumu a vývoje, tak určitě neuděláte chybu. Jejich hlavní předností je vysoká odbornost, kterou mohou uplatnit při komunikaci se „znalým“ návštěvníkem a navíc mohou řešit další podstatné úkoly přímo na místě. Jedná se např. o sledování novinek, zajímavých odborných řešení a získání inspirace. Akademický pracovník může sekundárně pořídit fotografie, nákresy nebo se postará o odbornou literaturu. Navíc je v očích návštěvníků vnímán jako velmi kompetentní, protože je to člověk „z výroby“ a nepůsobí na první pohled jako „obchodník“. Sečteno podtrženo, účast pracovníků z akademické půdy na „komerčních“ odborných veletrzích je vítána.

Každá výstava je zrcadlem daného oboru, který se na ní prezentuje. Přejeme vám, ať vaše letošní veletrhy dopadnou podle vašich představ.


Zaujal vás článek?   


Autor: redakce



V diskusi zatím není žádný příspěvek. Buďte první!

Nový příspěvek do diskuse



Katalog firem,
produktů a služeb

Místo pro Vaše odkazy. V případě splnění registračních podmínek zdarma zveřejníme.

Vyhledávání Nová registrace

Newsletter

Chcete zůstat v obraze? Připojte se k naší komunitě profesionálů. Objednejte si zasílání nejaktuálnějších příspěvků mailem.

Přihlásit k odběru
Podnikatelský svaz pekařů a cukrářů
TEN ART, spol. s r.o.
Vyzkoušej Ekonomický Software DUNA
Výstaviště České Budějovice a.s.
MODERNÍ TECHNOLOGIE PRO POTRAVINÁŘSKÝ PRŮMYSL IV
Futurpol - dodáváme a servisujeme ucelená řešení pro pekárenské a potravinářské provozy a surovinová hospodářství.