Zvyšuje se zájem po chlebových specialitách a lokálních pekařstvích
  

Zvyšuje se zájem po chlebových specialitách a lokálních pekařstvích


U českých spotřebitelů roste zájem o méně tradiční druhy chleba. O skutečnosti svědčí postupně se proměňující trh s chlebem, jehož třetinu tvoří chlebové speciality, které se liší použitými surovinami, hmotností i tvarem. Zvyšující se zájem o méně tradiční chlebové pochoutky potvrzuje předseda Svazu Pekařů Jaromír Dřízal.




Roste poptávka po žitném, kváskovém i vícezrnném chlebu

Mezi spotřebiteli nejvíce roste poptávka po chlebu s vyšším podílem žitné mouky. Zároveň dlouhodobě stoupá zájem o vícezrnný a celozrnný chléb. Těmto produktům se daří zejména ve městech, ve kterých více obyvatel vyznává zdravý životní styl. Podle Svazu pekařů mezi mladou generací roste zájem o toastový chléb, hamburgerové bulky či hotdog žemle a další pečivo napodobující americký styl života. Na trhu se dobře etablovaly také produkty, které cílí na spotřebu v konkrétní denní době. Těmi jsou například ranní či večerní chleby.

Stranou zájmu nestojí ani kvalitní kváskové chleby z řemeslných pekařství. Spotřebitelé dokážou ocenit typickou chuť i náročnější výrobu. Nejprodávanějším chlebem ale zůstává standardní pšenično-žitný chléb a jeho pomoučněná varianta Šumava.

Spotřebitelé preferují chléb s nižší hmotností

Změnou prochází i nákupní zvyklosti. Spotřebitelé preferují chléb s nižší hmotností od 500 do 800 gramů. Klesá tak zájem o celé bochníky s kilogramovou hmotností, které lidé včas nezkonzumují. Trendu přispívají samotná pekařství, jež nabízejí prodej děleného chleba na poloviny či na čtvrtky. Z toho také vyplývá, že od velkých, týdenních nákupů přechází zákazníci k denním nákupům pečiva. Tento trend přispívá k menšímu plýtvání s pečivem a také častějším nákupům v lokálních pekařstvích. Zákazníci jsou zároveň ochotni za kvalitní pečivo připlatit.

Zákazníci vyhledávají lokální pekařství

Dobrou zprávou je, že spotřebitelé stále více vyhledávají lokální pekařství a pečivo nakupují přímo u svého pekaře. Svaz pekařů, který sdružuje přibližně 2 500 menších pekařství, na základě údajů agentury GfK odhaduje, že přímo v prodejnách pekařství a ve specializovaných obchodech se prodá 44 % z celkového objemu chleba a pečiva.

Obchodní řetězce zařazují do sortimentu oceňované pečivo

Měnící se preference spotřebitelů pozorně sledují také obchodní řetězce, které do své nabídky začleňují poptávané pečivo. V mnohých případech také zavádí vlastní výrobu pečivo. Nejdůležitější však je, že obchodní řetězce do svého sortimentu zařazují také oceňované produkty. Šestého června proběhne slavnostní vyhlášení soutěže Chléb roku. Vítězný chléb se záhy objeví na pultech vybraných prodejen obchodního řetězce Tesco, který je partnerem soutěže.


Zaujal vás článek?   


Autor: redakce

Zvyšuje se zájem po chlebových specialitách a lokálních pekařstvích

 



V diskusi zatím není žádný příspěvek. Buďte první!

Nový příspěvek do diskuse



Katalog firem,
produktů a služeb

Místo pro Vaše odkazy. V případě splnění registračních podmínek zdarma zveřejníme.

Vyhledávání Nová registrace

Newsletter

Chcete zůstat v obraze? Připojte se k naší komunitě profesionálů. Objednejte si zasílání nejaktuálnějších příspěvků mailem.

Přihlásit k odběru
Podnikatelský svaz pekařů a cukrářů
TEN ART, spol. s r.o.
Vyzkoušej Ekonomický Software DUNA
Výstaviště České Budějovice a.s.
MODERNÍ TECHNOLOGIE PRO POTRAVINÁŘSKÝ PRŮMYSL IV