Sociologický průzkum, který před dvěma lety připravila společnost IPSOS pro konferenci Food Waste ukázal, že nejzávažnějším problémem týkající se potravinářství je plýtvání s potravinami. Tento názor sdílí více než polovina společnosti.
Marketingový expert Milan Postler dodává, že plýtvání je znakem nevyspělé společnosti. Problém je zakořeněn především v marketingových akcích, množstevních slevách a „výhodných“ rodinných balení. Spotřebitelé proto nejsou schopni reálně určit, co jsou schopni spotřebovat. Místo toho chtějí mít co nejvíce jídla, za co nejnižší cenu, a to i za předpokladu, že potraviny a nestačí zkonzumovat. Přitom právě toto hospodaření stojí ročně rodinný rozpočet až dvacet tisíc korun.
V jiném výzkumu z loňského roku agentura IPSOS uvádí, že přibližně třetina respondentů z nakoupených surovin připraví velké množství jídla, které nestačí spotřebovat. „Je to problém společnosti. Když se podíváte do jiných zemí světa, pohled zákazníků na společenskou odpovědnost firem je daleko silnější,“ dodává k tématu Postler.
Řešením otázek plýtvání s potravinami se zabývá konference Food Waste, které se pravidelně účastní zástupci Ministerstva zemědělství, potravinářských řetězců, ale i producentů potravin a pekáren. V jednom z minulých ročníků konference Food Waste se panelové diskuze zúčastnili také zástupci vysočinské pekárny Adélka.
Často diskutovaným problémem je vyhazování neprodaných potravin přímo samotnými obchodními řetězci. Neprodané pečivo přitom může být distribuováno charitativním organizacím, azylovým domům nebo potravinovým bankám.
Zaujal vás článek?
Autor: redakce
Místo pro Vaše odkazy. V případě splnění registračních podmínek zdarma zveřejníme.
Vyhledávání Nová registraceChcete zůstat v obraze? Připojte se k naší komunitě profesionálů. Objednejte si zasílání nejaktuálnějších příspěvků mailem.
Přihlásit k odběru
Nový příspěvek do diskuse