Mezi spotřebiteli nejvíce roste poptávka po chlebu s vyšším podílem žitné mouky. Zároveň dlouhodobě stoupá zájem o vícezrnný a celozrnný chléb. Těmto produktům se daří zejména ve městech, ve kterých více obyvatel vyznává zdravý životní styl. Podle Svazu pekařů mezi mladou generací roste zájem o toastový chléb, hamburgerové bulky či hotdog žemle a další pečivo napodobující americký styl života. Na trhu se dobře etablovaly také produkty, které cílí na spotřebu v konkrétní denní době. Těmi jsou například ranní či večerní chleby.
Stranou zájmu nestojí ani kvalitní kváskové chleby z řemeslných pekařství. Spotřebitelé dokážou ocenit typickou chuť i náročnější výrobu. Nejprodávanějším chlebem ale zůstává standardní pšenično-žitný chléb a jeho pomoučněná varianta Šumava.
Změnou prochází i nákupní zvyklosti. Spotřebitelé preferují chléb s nižší hmotností od 500 do 800 gramů. Klesá tak zájem o celé bochníky s kilogramovou hmotností, které lidé včas nezkonzumují. Trendu přispívají samotná pekařství, jež nabízejí prodej děleného chleba na poloviny či na čtvrtky. Z toho také vyplývá, že od velkých, týdenních nákupů přechází zákazníci k denním nákupům pečiva. Tento trend přispívá k menšímu plýtvání s pečivem a také častějším nákupům v lokálních pekařstvích. Zákazníci jsou zároveň ochotni za kvalitní pečivo připlatit.
Dobrou zprávou je, že spotřebitelé stále více vyhledávají lokální pekařství a pečivo nakupují přímo u svého pekaře. Svaz pekařů, který sdružuje přibližně 2 500 menších pekařství, na základě údajů agentury GfK odhaduje, že přímo v prodejnách pekařství a ve specializovaných obchodech se prodá 44 % z celkového objemu chleba a pečiva.
Měnící se preference spotřebitelů pozorně sledují také obchodní řetězce, které do své nabídky začleňují poptávané pečivo. V mnohých případech také zavádí vlastní výrobu pečivo. Nejdůležitější však je, že obchodní řetězce do svého sortimentu zařazují také oceňované produkty. Šestého června proběhne slavnostní vyhlášení soutěže Chléb roku. Vítězný chléb se záhy objeví na pultech vybraných prodejen obchodního řetězce Tesco, který je partnerem soutěže.
Zaujal vás článek?
Autor: redakce
Místo pro Vaše odkazy. V případě splnění registračních podmínek zdarma zveřejníme.
Vyhledávání Nová registraceChcete zůstat v obraze? Připojte se k naší komunitě profesionálů. Objednejte si zasílání nejaktuálnějších příspěvků mailem.
Přihlásit k odběru
Nový příspěvek do diskuse