Tukový rohlík a chléb typu Šumava je podle ředitele Penamu Jaroslava Kurčíka českým fenomén. Co za tím stojí? Především konzervativní přístup českých domácností a jen velmi malá ochota měnit zažité návyky. „Dokud se u nás nezmění spotřebitelský trend a lidé budou stále vyhledávat čerstvý rohlík a chléb Šumava, budeme provozovat stávající pekárny“ řekl v rozhovoru pro Hospodářské noviny Jaroslav Kurčík.
Naproti tomu například v Německu se více prodává rozpékané a balené pečivo. Tento trend postupem času přijde i na tuzemský trh. Dokud se ale trend nezmění, plánuje Penam co nejefektivněji péct právě chléb a rohlíky.
Rozpékané pečivo čím dál více zasahuje český pekárenský trh. Odhaduje se, že právě rozpečené pečivo tvoří přibližně 20 % veškerého nabízeného pečiva. I přes zvyšující se podíl rozpékaného pečiva přitom prodeje chleba a rohlíků v Penamu neklesají.
Česko je tradiční zemí se silnými vazbami na nákup čerstvého pečiva. Podle slov Kurčíka se proto společnost Penam neobává zániku klasických pekáren. „Možná tady jednou nebude tolik pekařů jako dnes, ale určitě někteří zbudou. A my tady chceme zůstat,“ říká Kurčík.
Pro zvyšování efektivity a upevnění pozic na trhu Penam investuje do moderních pekárenských technologií, či do výstavby nových pekárenských provozů.
Zaujal vás článek?
Autor: redakce
Místo pro Vaše odkazy. V případě splnění registračních podmínek zdarma zveřejníme.
Vyhledávání Nová registraceChcete zůstat v obraze? Připojte se k naší komunitě profesionálů. Objednejte si zasílání nejaktuálnějších příspěvků mailem.
Přihlásit k odběru
Nový příspěvek do diskuse